Friday, April 05, 2013

Harapan Pada Sebuah Cinta



Pernah hatiku luka pedih 
Kerana dicalari cinta penuh duri 
Lemas aku dalam dilema 
Kata janji manis sungguh tak bermakna 

Mencarimu kasih bagai mencari mutiara putih 
Walau ke dasar lautan sanggup ku selami 
Namun tak percaya apa yang telah aku terjumpa 
Kau sebutir pasir tak berharga 

Demi cinta yang suci 
Ku rela korbankan kepentingan diri 
Demi sinar bahagia 
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa 

Baru kini ku rasai nikmatnya cinta yang suci 
Tiada terbanding dengan cinta yang kau beri 
Ranjau yang berduri akan aku tabah menempuhnya 
Menyubur iman di dalam jiwa 

Demi cinta yang suci 
Ku rela korbankan kepentingan diri 
Demi sinar bahagia 
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa 
Demi cinta hakiki 
Ku sanggup redahi apa yang terjadi 

Apalah erti cinta suci 
Andai janji-janji sering dimungkiri 
Apalah erti cinta murni 
Andai kata-kata sering didustai

 Tiba-tiba teringat suara indah sahabatku Siti Zulaikha yang suka sangat menyanyikan lagu ini tatkala hatinya mula dilanda rasa kesedihan.. mendengar nyanyiannya saja sudah membuatkan hatiku ini tersentuh dengan keindahan makna yang tersirat dalam lirik lagu ini...sungguh bukan mudah untuk bangkit dari kekecewaan kerana ia memerlukan kekuatan yang teguh..sakitnya..peritnya hati ini memendam rasa hanya DIA yang Maha Mengetahui..saat ini aku dilanda satu perasaan yang tidak mampu aku ungkapkan dengan kata-kata..aku binggung dengan diriku...detik hatiku terus bertanya saat ini apakah yang harus ku lakukan? kejamkah aku kerana memberi harapan pada seorang hamba? Sungguh aku masih runsing dengan diriku....

Sesungguhnya aku memohon pertunjuk dari-Mu Ya Allah,
Berilah aku pilihan yang terbaik buat ku,
Dengan ilmu yang ada pada-Mu,
Dan aku memohon kekuasaan-Mu,
Untuk menyelesaikan urusan ku dengan keizinan kudrat-Mu...

No comments:

Post a Comment

Leave yours comment if you want ask me anything :) thanks